Waarom je Facebook advertentie wordt afgekeurd.

Facebook

Wanneer je een facebook advertentie maakt, let dan goed op de inhoud van de tekst. Facebook keurt niet zomaar alle advertenties goed. De advertenties gaan eerst door een controleprocedure waarbij wordt gekeken of de desbetreffende advertentie voldoet aan het advertentiebeleid van het platform. Er zijn veel redenen waarom een advertentie afgekeurd kan worden. Een Facebook advertentie mag bijvoorbeeld geen persoonlijke kenmerken hebben. Dit is wat er in de regels van facebook staat:

"Advertenties mogen geen inhoud bevatten die persoonlijke eigenschappen vermeldt of suggereert. Dit omvat directe of indirecte beweringen of implicaties met betrekking tot iemands ras, etnische afkomst, godsdienst, overtuiging, leeftijd, seksuele geaardheid of activiteiten, genderidentiteit, handicap, medische toestand (waaronder fysieke of mentale gezondheid), financiële status, lidmaatschap van een vakbond, stafblad of naam."

Je mag dus niet zeggen: Last van een depressie?  Krijg nu hulp. Maar je mag wel zeggen: Hulp bij depressie.

Je mag ook niet zeggen: Blut? Bekijk onze diensten! Maar je mag wel zeggen: Onze financiële diensten sluiten aan bij financiële behoefte. 

Houd het zo algemeen mogelijk en spreek de mensen niet direct op bepaalde onderwerpen aan. Een eenvoudige manier om dit te omzeilen is het gebruik van storytelling. Als je het meer in een verhaalvorm gaat vertellen, dan voorkom je het al automatisch. En je teksten zijn ook nog een makkelijker te lezen. Dus vertel wat je is overkomen?

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *