Afbeeldingen

Linkedin contacten exporteren vanuit nieuw design

In Februari is Linkedin begonnen met de uitrol van het nieuwe design. Ik heb deze sinds gisteren ook gekregen. Het is even wennen, maar we zullen onze weg er wel weer in vinden. Mocht je vragen erover hebben of ergens niet uitkomen. Laat het dan weten. We helpen je graag verder.

Ik hoorde geruchten voor de uitrol dat het niet meer mogelijk zou zijn om je contacten te exporteren. Maar dat is (nog) niet het geval. Je kan deze nog gewoon exporteren en misbruiken om je netwerk nieuwsbrieven, kerstkaarten en andere dingen toe te sturen. Hoe doe je dat dan?

Stap 1

Klik in de werkbalk op My Network/ Mijn netwerk
Linkedin werkbalk

Stap 2

Dan krijg je een overzicht van al je openstaande uitnodigingen en connecties. Klik dan op See all / Alles weergeven.
See all

Stap 3

Nu krijg je een compleet overzicht van al je connecties. Hier staat rechts een link met Manage imported contacts/ Geïmporteerde contacten beheren. Klik hierop.
Manage contacts Linkedin

Stap 4

En daar staat de optie dan bij de geavanceerde acties. Export contacts / contacten exporteren.

Het kan natuurlijk ook een stuk eenvoudiger. Namelijk door op deze link te klikken https://www.linkedin.com/settings/data-export-page
Export Linkedin contacts

Stap 5

Er opent dan een nieuwe pagina, waar je weer even opnieuw moet inloggen. En kan je je archief opvragen.

request data archive Linkedin

Stap 6

Heel snel erna ontvang je een email met een link naar je archief.

Email van Linkedin

download archive linkedin

Linkedin contacten exporteren vanuit nieuw design Meer lezen »

Nieuwe versie van Wordpress

WordPress 4.5 is uitgekomen

WordPress is een systeem dat constant in ontwikkeling is. Jaarlijks komen er gemiddeld twee à drie grote updates uit, afgewisseld met een aantal kleinere updates. Bij de grote updates worden er nieuwe functionaliteiten toegevoegd (voor gebruikers en ontwikkelaars). En dan nu is WordPress 4.5 uit gegeven.

Op dit moment is de final release van WordPress versie 4.5 is uitgekomen.

In versie 4.5 is het onder meer makkelijker gemaakt om links toe te voegen en zijn er diverse nieuwe snelkoppelingen naar opmaakcodes gemaakt. Verder is snel te zien hoe het eindresultaat er op verschillende apparaten uit komt te zien en zijn er verbeteringen aan de script loader gemaakt. De complete releasenotes kunnen hieronder worden gevonden.

WordPress 4.5 “Coleman”

Version 4.5 van WordPress, is genaamd “Coleman” als eerbetoon aan de jazz saxofonist Coleman Hawkins.

Verbeteringen voor bewerken

  • Interne linken – Blijf gefocust op het schrijven met een afleidingsvrije modus. Het biedt de mogelijkheid om eenvoudig naar de inhoud te linken.
  • Opmaak snelkoppelingen – Ook zo tevreden met het gebruik snelkoppelingen voor formatteren van lijsten en koppen? Nu zijn ze nog bruikbaarder met horizontale lijnen en <code>.

MASJO

Verbeteringen voor de Customizer

  • Live Responsive voorvertoningen – Zorg ervoor dat jouw site er fantastisch uitziet op alle schermen. Bekijk voorvertoning van mobiel, tablet en desktop direct in de customizer.
  • Aangepaste logo’s  – Thema’s ondersteunen nu logo’s voor je bedrijf of merk. De thema’s Twenty Fifteen en Twenty Sixteen zijn bijgewerkt met ondersteuning voor aangepaste logo’s. Dit kan worden aangepast via de site-instellingen in de customizer.

MASJO wp45

Onder de motorkap

  • Selectief verversen – De customizer bevat nu ondersteuning van een uitgebreid framework voor het genereren van de voorvertoning zonder dat de PHP-code moet worden herschreven in JavaScript. Bekijk het in actie met Menu’s.
  • Intelligent herschalen afbeelding – Gegenereerde afbeeldingen laden nu tot 50% sneller zonder zichtbaar kwaliteitsverlies. Echt heel mooi.
  • Updates voor JavaScript-bibliotheken – jQuery 1.12.3, jQuery Migrate 1.4.0, Backbone 1.2.3, en Underscore 1.8.3 zijn gebundeld.
  • Scriptloader verbeteringen – Betere ondersteuning is toegevoegd voor header/footer script-afhankelijkheden. Nieuw wp_add_inline_script() activeert het toevoegen van extra code voor geregistreerde scripts.
  • Verbeterde templates voor insluiten – Templates voor insluiten zijn gesplitst en kunnen direct worden overschreven door thema’s via de template-hiërarchie.

Wat betekent het voor jou?

Wordt je website onderhouden door MASJO, dan zullen we zodra WordPress 4.5 wordt vrijgegeven, je website binnen enkele dagen bijwerken naar de nieuwste versie.
Houdt er rekening mee dat niet alle nieuwe functionaliteiten automatisch in je website ondersteund zullen worden. Het kan zijn dat er voor bepaalde onderdelen extra werk vereist is.

Voor vragen kun je gebruik maken van het contactformulier.

WordPress 4.5 is uitgekomen Meer lezen »

7 tips om meer uit je Linkedin profiel te halen.

Iedere seconde worden er 2 nieuwe profielen aangemaakt op Linkedin. Eerder dit jaar gaf Linkedin aan dat ze  200 miljoen gebruikers hebben.

Als je al een tijdje niet meer op je profiel hebt gekeken, dan wordt het misschien eens tijd om je profiel op te poetsen. Ik geef je hierbij 7 manieren aan om meer uit je Linkedin profiel te halen. Gebruik jij deze manieren al?

1. Custom url

Foto 03-12-13 om 14.03

Een nieuw Linkedin profiel heeft altijd een profiel link met allerlei rare tekens en nummers. Dit is natuurlijk een nachtmerrie om te kunnen onthouden. Gelukkig bied Linkedin de mogelijkheid om dit zelf aan te passen. Gebruik een URL welke bij je past.

Hoe je dat doet, lees je hier. 

2. Is je profiel volledig

Om je profiel helemaal in te vullen op Linkedin, daar kun je wel wat tijd voor uit trekken. Het beste is om dit wel te doen. Een volledig ingevulde pagina wordt natuurlijk veel beter gevonden. Niet alleen via Linkedin, maar ook via google. Door het schrijven van dit bericht, realiseerde ik me, dat ik niet eens een document/ brochure/ presentatie aan mijn profiel heb gekoppeld. Daar zullen we maar eens even tijd voor vrij maken. 😉

Foto 03-12-13 om 14.23

3. Linkedin profiel foto

Ik heb het hier eerder al over gehad. Maar je krijgt maar een kans om een eerste indruk te maken. Linkedin is een zakelijk netwerk, dus een familiekiekje van de vakantie is hier niet op zijn plaats. Plaats een recente, aantrekkelijk foto van je hoofd. De foto op Linkedin is aan de kleine kant, vandaar alleen je hoofd.

4. Skills en expertise

Dit gedeelte is zo belangrijk! Zeker als je op zoek bent naar een nieuwe baan of opdracht. neem de tijd om zo veel mogelijk details toe te voegen als kennis en ervaring. Want op deze zoekwoorden komen recruiters op je profiel. Je kan er voor kiezen om dit gedeelte aan de bovenkant van je profiel te plaatsen. TIP: gebruik geen ervaringen welke je misschien wel hebt, maar waar je geen werk in zoekt.

5. Endorsements

Vorig jaar heeft Linkedin de functie van endorsements toegevoegd. De ervaringen welke je zelf hebt toegevoegd, kunnen worden aanbevolen door je netwerk. Tevens kan je netwerk ook andere skills toevoegen.

Foto 03-12-13 om 14.53

6. Deel een update

Heel veel mensen weten niet dat je zelf een update kan plaatsen via je home pagina. Wanneer je een status update plaatst dan zien de mensen waarmee je gelinkt bent deze update. Plaats daarom af en toe een update zodat je weer even op de radar komt van je netwerk. Ga dit niet gebruiken voor commerciële doeleinden.

Foto 03-12-13 om 14.54

7. Vraag om aanbevelingen

Aanbevelingen zijn een essentieel onderdeel van je LinkedIn profiel. Maar het is belangrijk om aanbevelingen te hebben van mensen die je daadwerkelijk hebt gewerkt, en niet alleen je vrienden.

Heb jij nog toevoegingen voor deze lijst, laat het dan weten via een reactie hieronder. En mochten we nog niet gelinkt zijn op Linkedin, dan mag je me natuurlijk altijd uitnodigen via http://www.linkedin.com/in/mascha

7 tips om meer uit je Linkedin profiel te halen. Meer lezen »

Ben jij al op vakantie in Social Media land?

Denk jij al aan vakantie? Heerlijk de zon opzoeken of ergens in eigen land leuke dingen gaan doen. Nou ik wel! Sterker nog ik kan niet wachten om te vertrekken. Maar waarheen? Eigenlijk geen idee. Ik heb wel wensen, dus wat doe ik? Ik vraag op de Social Media om advies. En ik ben niet de enige die dat doet. Zowel het advies vragen alsook nadenken over die vakantie!

En daar zit nou zo lekker het probleem. Dat advies vragen. Of vertellen dat we heerlijk op vakantie gaan. Dat de auto ingepakt gaat worden. Dat het vliegtuig bijna vertrekt. Dat de huisdieren naar de oppas zijn gebracht.

Mijn vrienden leven mee, mijn volgers ook! Dat kan ik merken door alle likes en reacties die mensen geven! En die reacties en likes geef ik zelf ook graag aan al die vakantiegangers.

Vervolgens zie ik gisteren bij het journaal een onderwerp over op vakantie gaan en inbrekers. Want wat blijkt mijn vrienden en volgers zijn waarschijnlijk niet de enige mensen die zien wat ik allemaal doe en schrijf. Ook die ongenode gasten kunnen veel meekijken. En weet je wat…Die zien mij liever gisteren dan vandaag op vakantie gaan!

Nu valt me op in dit nieuwsitem dat ze vertellen wat je in huis het beste kan doen om inbrekers niet de kans te geven jouw huis te bezoeken. Kostbare spullen uit het zicht, ramen en deuren goed op slot en toch wel wat rommeltjes laten liggen alsof je er gewoon bent.

Maar over Social Media zeggen ze allen….“vertel niets”. Maar ja, als jij net als ik veel op de Social Media actief bent, wil je toch iets delen of het kan zijn dat je vanaf je vakantieadres het een en ander blijft delen voor je klanten.

Dus…Hier een klein overzicht waar je dan vooral rekening mee kan houden. Even nadenken en je instellingen nakijken….

  1. Op Twitter zijn alle berichten voor iedereen zichtbaar
  2. Op Facebook zijn de berichten met een aardbolletje ook altijd zichtbaar voor iedereen
  3. Als je op Facebook een bericht welke zichtbaar is voor de vrienden van vrienden, zullen ook meer mensen het bericht zien. Dus ook die mensen die jij niet kent.
  4. Dan is er nog de optie om op Facebook om de berichten alleen voor vrienden zichtbaar te zetten. Maar hoeveel echte vrienden heb jij op Facebook staan?
  5. Zit jij in het buitenland en plaats je een bericht waaruit niet blijkt dat je op vakantie bent, let op! Het kan zomaar gebeuren dat er een plaatsnaam staat bij je post. Weten mensen alsnog dat je op vakantie bent.
  6. Op Foursquare is je account alleen zichtbaar voor de mensen aan wie jij je gekoppeld hebt. Maar pas op dat je dan de optie bericht delen op Facebook en Twitter uit hebt staan. Anders komen ze alsnog per ongeluk daar waar je het niet hebben wilt.

Ik snap dat we graag willen delen. Vandaag de dag doe je dat nu eenmaal makkelijk en eenvoudig online. Het is zo’n gewoonte dat we vaak niet eens meer stil staan bij het hoe en wat.

Met bovenstaand overzicht wil ik je graag wat opties meegeven. En je ook laten nadenken over wie er zoal mee kan lezen en kijken.

Een foto maken of bericht verzinnen is snel gedaan en het delen zelfs nog sneller…..Maar wacht even met je vinger op de verzendknop te zetten. Denk na, staan je instellingen zoals jij ze hebben wilt? Druk dan pas op die knop om de wereld te laten weten waar jij bent!

Je weet nooit wie het allemaal ziet  🙂

Ben jij al op vakantie in Social Media land? Meer lezen »

Nieuwe hoax op facebook!

Je ziet het bij veel profielen opduiken:

”Als gevolg van het nieuwe beleid op Facebook geef ik hierbij aan dat op mijn persoonlijke gegevens, teksten, professionele foto’s en video’s, enz (als gevolg van de Berner Conventie) mijn copyright rust.

 Voor commercieel gebruik is dus ten alle tijden mijn schriftelijke toestemming vereist! (Een ieder die dit bericht leest kan dit kopiëren en op hun Facebook plakken. Diegene zijn dan tevens beschermd volgens het auteursrecht.)“ het verbaasd me steeds weer hoe snel mensen dit gewoon aannemen en delen.

Facebook stelt het volgende in zijn algemene voorwaarden over de eigendom van inhoud, die je plaatst : Je bent eigenaar van alle inhoud en informatie, die je post op Facebook en je kan bepalen hoe het wordt gedeeld  door middel van uw privacy en applicatie-instellingen.

Dus, door het plaatsen van inhoud of informatie, verleent u Facebook de licentie om uw inhoud overeenkomstig uw privacy en applicatie-instellingen te gebruiken. Dat betekent, tenzij u voor de inhoud hebt ingesteld als volgt :  ‘Aangepast’ > Alleen Ik “, er iemand die inhoud kan zien.

Als iemand uw inhoud op Facebook ziet, kunnen ze steeds die inhoud kopiëren, delen of vastleggen op een bepaalde manier. U bezit nog steeds de inhoud zelf, maar u hebt de controle verloren. In feite, zelfs als u uw foto’s op Facebook verwijdert, zijn ze nog steeds technisch niet verwijderd.

Trouwens zijn de naam en de profielfoto van de gebruikers steeds standaard zo ingesteld dat ze mogen gebruikt worden in advertenties op Facebook. Je kan dit wel ongedaan maken door naar “Acountinstellingen” te gaan en daar via “Facebook Adds” die instellingen aan te passen.

De volgende passages van de Algemene Voorwaarden van Facebook zijn duidelijk :

Voor inhoud waarop intellectuele-eigendomsrechten rusten, zoals foto’s en video (IE-inhoud), geef je ons nadrukkelijk de volgende toestemming, afhankelijk van je privacy- en app-instellingen: je verleent ons een niet-exclusieve, overdraagbare, royaltyvrije, wereldwijde licentie om alle IE-inhoud te gebruiken die je plaatst op Facebook of in verband met Facebook (IE-licentie). Deze IE-licentie eindigt wanneer je jouw IE-inhoud of je account verwijdert, tenzij je jouw inhoud hebt gedeeld met anderen en zij de inhoud niet hebben verwijderd.

Wanneer je IE-inhoud verwijdert, wordt deze verwijderd op een manier die vergelijkbaar is met het legen van de prullenbak op een computer. Je begrijpt dat verwijderde inhoud echter gedurende een redelijke tijd mogelijk aanwezig blijft in back-ups (maar niet beschikbaar is voor anderen).

Een uittreksel uit het bovenvermelde maakt het nog duidelijker : ” Deze IE-licentie eindigt wanneer je jouw IE-inhoud of je account verwijdert, tenzij je jouw inhoud hebt gedeeld met anderen en zij de inhoud niet hebben verwijderd.” Daarenboven blijft, zoals hierboven aangegeven die inhoud een redelijke tijd aanwezig blijft in back-ups (lees : x-aantal jaren). Daarna komt ” (maar niet beschikbaar is voor anderen)” : wie echter de link heeft naar de foto’s kan die nog altijd zien !

En dan nog de volgende informatie van Facebook :

“Je naam, profielfoto, omslagfoto’s, geslacht, netwerken, gebruikersnaam en gebruikers-ID worden behandeld zoals alle andere gegevens die je openbaar maakt.”

“Als je ervoor kiest je gegevens openbaar te maken, betekent dat ook dat deze gegevens:

  • met jou kunnen worden geassocieerd (bijvoorbeeld je naam, profielfoto’s, omslagfoto’s, Facebook-tijdlijn, gebruikers-ID enzovoort.), zelfs buiten Facebook;
  • kunnen worden weergegeven wanneer iemand een zoekopdracht uitvoert op Facebook of via een openbare zoekmachine;
  • toegankelijk zijn voor de met Facebook geïntegreerde games, toepassingen en websites die jij en je vrienden gebruiken, en toegankelijk zijn voor iedereen die onze API’s zoals onze Graph API gebruikt.
  • Soms kun je geen publiek selecteren als je iets plaatst (zoals wanneer je op het prikbord van een pagina schrijft of reageert op een nieuwsartikel dat gebruikmaakt van onze reactieplug-in). Dit komt doordat sommige soorten verslagen altijd openbaar zijn. Als algemene regel geldt dat je ervan uit moet gaan dat als je geen deelpictogram ziet, de informatie openbaar zal zijn.
  • Wanneer anderen informatie over jou delen, kunnen ze deze ook openbaar maken.”

Als je het bovenstaande allemaal leest, dan heeft het overnemen van het bewuste kettingbericht totaal geen invloed op de voorwaarden van Facebook, die je trouwens allemaal volledig hebt geaccepteerd toen je een account aanmaakte op Facebook.

Nieuwe hoax op facebook! Meer lezen »