Tips om meer reacties te krijgen op je Linkedin InMail

Via LinkedIn kan je iemand waar je nog niet meer gelinkt bent een bericht sturen. Dan noemen ze een InMail. Dit kan alleen als je een premium (betaald) member bent van LinkedIn.

LinkedIn-inmail-sturen

LinkedIn biedt gelukkig geen sjabloonen voor InMail. Als ze dat deden, dan zouden alle InMails er hetzelfde uitzien en dat zou een saaie bedoeling worden. Aangezien veel mensen hun uitnodigingen niet aanpassen, zijn deze ook vaak hetzelfde. Hierdoor worden ze niet meer opgemerkt door mensen. Ik geef je hier een paar tips om de kans op respons te verhogen als je een InMail schrijft.

Zie je InMail als een begin van een gesprek.

Het doel is om een mogelijkheid te bespreken, niet om direct een deal te sluiten. Noem de profielinhoud van de andere persoon als aanleiding voor je InMail.

Gebruik een warme enthousiaste toon.

Kies woorden die overeenkomen met je karakter. Toon interesse en behulpzaamheid in plaats van je interesse voor het vullen van de vacature.

Wees kort en direct.

Als je teveel deelt, hebben mensen misschien geen zin om te reageren. Probeer uit te vinden of ze beschikbaar zijn en geïnteresseerd zijn in een baan of kans om te netwerken. Je hebt hun profiel al gelezen dus je weet dat ze goed passen bij de vacature. Een nieuwe netwerkkans kan tot meerdere kandidaten in de toekomst leiden.

Kopieer en plak de vacatureomschrijving of URL NIET.

LinkedIn is een netwerksite, geen vacaturesite. Passieve kandidaten reageren niet op berichten met ‘bekijk de baan en laat ons weten of je geïnteresseerd bent.’ Het is beter om een dialoog te beginnen met vragen over hun carrière en doel. Geef kandidaten een reden om te antwoorden door hen te vragen om advies, een mening of een referral.

Bron: Linkedin.com