LinkedIn is niet alleen een goede bron voor professionals. Bij gebruik op de juiste manier, kan het een krachtig hulpmiddel zijn,  ook voor bedrijven. Niet alleen voor de werving, zoals de meeste managers denken over het gebruik van de site. Bedrijven die LinkedIn op de juiste manier gebruiken betrekken klanten, genereren sales leads, en verspreiden interne informatie tussen medewerkers.

Hieronder de meeste gemaakt fouten door bedrijven op Linkedin.

1. Uw bedrijf is niet eens vermeld op LinkedIn

 

Meer dan 2,6 miljoen bedrijven hebben al een LinkedIn pagina. Maar waarom heb jij er nog geen?

LinkedIn toont bedrijven gratis statistieken  over hun volgelingen. Bedrijven met pagina’s kunnen ook nieuws en informatie delen met hun volgelingen om mensen te betrekken en het aantrekken van nieuwe klanten of medewerkers.

Een paar goede voorbeelden zijn Philips , ATOS of Achmea.

 

2. Uw bedrijf volgt uw concurrenten niet op Linkedin

LinkedIn bedrijf pagina’s kunnen een goede manier zijn om de concurrentie voor te blijven zijn.

“Als u van een concurrent de LinkedIn pagina volgt, dan kunt u zien welke talenten zij aantrekken en welke het bedrijf weer verlaten. U krijgt ook de updates van de bedrijven. Dus als ze een nieuwsartikelen toevoegen of vacatures plaatsen. Deze informatie geeft u een goed idee welke richting die bedrijven uitgaan.

 

3. Uw medewerkers hebben niet veel tijd doorgebracht op hun LinkedIn profielen

Medewerkers zijn een verlengstuk van uw merk op LinkedIn, dus het is belangrijk om ervoor te zorgen dat hun profiel pagina’s een goede representatie van uw bedrijf.  Een 100% compleet profiel is een must voor alle medewerkers.

LinkedIn profielen (die voorkomen in de zoekresultaten van Google niet alleen voor namen, maar ook voor vaardigheden en expertises) kunnen de eerste ontmoeting van een potentiële klant of zakenpartner zijn met uw bedrijf. Een kaal profiel op LinkedIn kan suggereren dat uw medewerker en uw bedrijf geen online netwerk vaardigheden hebben, dus moedig uw mensen aan voor het invullen van hun profiel, zodat ze zijn 100 procent voltooid.

Zelfs de kleine details kunnen het verschil maken, zoals het profiel foto. Een LinkedIn profiel heeft 7 keer meer kans om te worden bekeken als er een foto op staat.

4. Uw bedrijf deelt niet de juiste informatie op het juiste moment op LinkedIn

Post in de ochtend voor het beste bereik, url toevoegen wanneer dat mogelijk is, delen van video’s om verbazingwekkende virale betrokkenheid te krijgen. Zomaar een paar tips.

Managers van de LinkedIn-pagina kunnen ook kijken om een bericht te richten aan bepaalde personen. Ze hoeven het niet te delen met iedere  volgeling van de pagina, maar mag natuurlijk wel.

5. Uw medewerkers zijn niet met elkaar verbonden of wisselen geen informatie uit op LinkedIn.

Wanneer u uw personeelsbestand aansluit, zal er een hele nieuwe wereld openen van 2e graads connecties. Dit zijn vaak verbindingen van buiten uw bedrijf.

Vertrouwde introducties van collega’s zijn een geweldige manier voor elk bedrijf om de experts die ze nodig hebben snel te vinden en kosteneffectief. Werkgevers kunnen volgen wat hun werknemers delen ook op LinkedIn.

Deze updates kunnen worden gesorteerd op de homepage van LinkedIn’s (zie foto).

6. U bent actief op LinkedIn, maar dat staat niet op uw website

7. Je bent actief op LinkedIn, maar niemand zou het weten van uw website

Als u niet beschikt over een LinkedIn-knop op uw bedrijf website of blog, dan mist u toch een kans om gemakkelijke inhoud te delen op LinkedIn. Meer dan 1,3 miljoen bedrijven hebben een LinkedIn Share-knop op hun sites. De knoppen zijn gratis en eenvoudig toe te voegen, en ze kunnen enorme verkeer naar uw website veroorzaken. Maak er dus gebruik van. Er zijn ook diverse plugins beschikbaar.

Er is een plugin Delen, een Aandeel API, en een “Log in met LinkedIn” knop. Volgt u ons al?

7. Uw bedrijf heeft veel producten en diensten, maar u hoeft ze niet allemaal op te sommen op LinkedIn

9. Uw bedrijf heeft veel producten en diensten, maar je hoeft ze niet allemaal op te sommen op LinkedIn

Het is gemakkelijk om een Producten & Diensten tabblad toe te voegen, zodat potentiële klanten weten welk aanbod u heeft, en welke LinkedIn members hebben deze producten en diensten al aanbevolen.

Zorg ervoor dat u de tijd neemt om dit tabblad toe te voegen aan uw LinkedIn pagina, zodat potentiële klanten uw aanbod kunnen bekijken.

8. U hebt geen groep gecreëerd.

Als u een groep voor uw klanten,of medewerkers maakt dan kunnen ze hun ervaringen delen. Een aantal geweldige ideeën over hoe u uw product te verbeteren komen vaak in een groep naar boven.

9. Doe mee aan groepsdiscussies op LinkedIn.

12. Je hoeft niet deel te nemen aan groepsdiscussies op LinkedIn of, als je dat doet, ben je spammen hen

Het is belangrijk om deel te nemen aan discussies in relevante groepen op LinkedIn. Maar zorgt u ervoor dat u blijft deel nemen aan de discussies, en ga niet spammen met urls en informatie over uw bedrijf.

Kijk eens naar groepen als mini conferenties waar u kunt leren over zakelijke onderwerpen waarin u geïnteresseerd bent of nieuwsgierig naar. Leer andere groepsleden kennen en voorzie hen van echt advies / feedback. Niet blindelings met verkooppraatjes en ongevraagd informatie over uw bedrijf.

Om relevante discussies te vinden, surf LinkedIn Groups en LinkedIn Answers .

10. Bent u al mobiel?

LinkedIn is niet alleen een desktop-tool. Het heeft een suite van gratis mobiele apps die u helpen u en uw medewerkers te laten zien waar mensen werken en vind gemeenschappelijke connecties met hen. De apps kunnen nuttig zijn bij conferenties of out-of-office vergaderingen.

Een van de meest nuttige mobiele LinkedIn oplossingen is CardMunch, een startup vorig jaar overgenomen die het makkelijk maakt om te stoppen met het verzamelen van fysieke visitekaartjes. Met CardMunch, kunt u een mobiele foto maken van iemands fysieke visitekaartje. CardMunch trekt dan alle gegevens van de foto en bewaart het als een mobiel contact.

Heb jij nog toevoegingen, dan hoor ik dat graag.

10 Comments