DeĀ Facebook pages / bedrijfspaginaāsĀ krijgen weer enkele nieuwe goodies die het beheren ervan zouden moeten vergemakkelijken. Zo wordt het mogelijk om Facebook posts vooruit te plannen, posts te plaatsen die niet op je tijdlijn verschijnen en krijgen beheerders de mogelijkheid specifieke toelatingen toe te kennen aan third party apps.
Vooral de twee eerste updates dieĀ Facebookontwikkelaar Omid Saadati aankondigde, spreken ons wel aan. Voor webshops kan het bijvoorbeeld handig zijn ās middags al een post op te stellen met een promotie die pas vanaf middernacht geldt. Hierdoor moet de beheerder niet tot ās nachts wachten om de post op te stellen en te delenā¦
Scheduled Page posts
Door gebruik te maken van deĀ Pages Graph APIĀ kunnen beheerders eenFacebook post inplannenĀ op een tijdstip dat van tien minuten tot 6 maanden in de toekomst ligt vanop het moment waarop de post gemaakt werd. Tot 3 minuten voor het publiceren van de post, kan de post nog aangepast of verwijderd worden. Hiermee neemt Facebook een functie over die third party apps al langer bieden.
Voor bedrijven heeft dit verschillende voordelen. Zo kunnen posts in het weekend en ook ās avonds of ās nachts verstuurd worden en is men niet afhankelijk van een social media consultant om op het juiste moment de post de wereld in te sturen.
Unpublished Page posts
Nu wordt het pas echt aantrekkelijk. Met de āunpublished Page postsā kan je namelijk posts creĆ«ren dieĀ niet getoond worden op je Facebook tijdlijn. Deze posts worden alsĀ gesponsorde Page postsĀ gezien die dus niet op je tijdlijn verschijnen. Ze komen daarentegen in de rechterkolom tussen de advertenties sponsored stories op de paginaās van jouw fans. Om unpublished Page posts te creĆ«ren, moet je gebruik maken van deĀ Pages Graph API.
Dit maakt het mogelijk om mooi gesegmenteerde marketing acties op te zetten via Facebook die dan precies getarget kunnen worden op de door jou gekozen doelgroepen. Zo vermijd je dat irrelevante boodschappen aan de verkeerde personen getoond worden en kan je de tijdlijn bewaren voor andere (evt. niet-commerciële) content.
Page Admin Permissions
Ten slotte krijgen Facebook beheerders ook de mogelijkheid third party appsĀ specifieke toegang te gevenĀ tot bepaalde zaken zoals het beheren van advertenties. Momenteel krijgen third party apps bijna altijd volledige toegang tot jouw profiel waardoor ze onder andere zelf posts kunnen plaatsen op jouw tijdlijn. Met de nieuwe update kan je de beheerders van zulkeĀ third party appsĀ toevoegen als beheerder van jouw pagina en die beheerder een rol toekennen zoals bv. de āAds Creatorā waardoor de beheerder enkel advertenties kan creĆ«ren en Insights kan bekijken.
DeĀ specifiekes āRolesā en daar aan gekoppelde toelatingenĀ kan je op de Facebook Developer paginaās lezen.
Mooie updates dus voor bedrijven en beheerders van Facebook paginaās. Zijn er nog updates die volgens jou ontbreken? Laat het ons dan zeker weten!
Ik wil geen verzoekjes meer van spelletjes