Steeds meer zie ik omslag foto’s die niet voldoen aan de regels van Facebook.
Nog even de regels zoals Facebook ze heeft opgesteld:
Alle omslagen zijn openbaar. Dit betekent dat iedereen die je pagina bezoekt, je omslag kan zien. Omslagen mogen niet bedrieglijk of misleidend zijn en geen inbreuk maken op het auteursrecht van iemand anders. Het is niet toegestaan anderen te stimuleren jouw omslag als omslag voor hun persoonlijke tijdlijn te gebruiken.

Omslagen moeten:
i. vrij zijn van prijs- of aankoopinformatie, zoals ‘40% korting’ of ‘Op socialmusic.com te downloaden’;
ii. vrij zijn van contactgegegevens, zoals webadres, e-mailadres, postadres of andere informatie die is bedoeld voor de sectie Info op je pagina;
iii. vrij zijn van Facebook-functie’s en acties, zoals ‘Vind ik leuk’ of ‘Delen’ of een pijl die van de omslagfoto naar een van deze functie wijst; en
iv. vrij zijn van aanzet tot actie, zoals ‘Profiteer nu’ of ‘Vertel het je vrienden’.