Op LinkedIn kan je een bedrijfs aanmaken. In het bedrijfsprofiel kan ook producten en diensten aanmaken. Er zijn ook een aantal handige tools om je product te promoten. Een mooie tool van LinkedIn!

Op LinkedIn heet een bedrijfsprofiel een Company Profile. Je maakt hem als volgt aan:

Klik op ‘Companies’.

Klik vervolgens op Add a Company:

Vul vervolgens je naam en het emailadres van het bedrijf in. Let erop dat dit een emailadres van het bedrijf is (b.v. info@bedrijfsnaam.nl ipv Jan@gmail.com). Vink aan dat je  ‘the official representative of this company’ bent. Klik op Continu

Er wordt nu een email gestuurd naar het opgegeven emailadres. Klik op de link in de mail. Je komt nu in een pagina waarin LinkedIn je vraagt het adres te bevestigen. Als je daarop klikt moet je nogmaals je LinkedIn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Dit is een extra beveiliging.

Je komt nu op de pagina’s waar je de gegevens over je bedrijf kunt invullen.

Tab Overview

Vul de velden in. Let erop dat je bij het veld Company Description een interessant verhaal invult. Maak het niet te commercieel! Het is immers het veld op basis waarvan je medewerkers en ex-medewerkers je bedrijf zullen linken. Als je de velden ingevuld hebt, klik je op de Publish button.

 Tab Careers

Als je een basic abonnement hebt, kan je een vacature plaatsen. Je kunt ook een ‘Premium Careers Page’ kopen. Dit heeft een aantal voordelen:

–          Je kan verschillende soorten inhoud bieden. De inhoud van hetgeen te zien krijgt, is afhankelijk van het profiel van degene die de inhoud bekijkt.

–          Werkzoekenden zien je vacatures, voor zover deze passen bij de inhoud van hun profiel.

–          Je kunt de content onderhouden.

Er kunnen verhalen van medewerkers worden toegevoegd. Dit geeft een extra dimensie. Je kunt meer video’s toevoegen en recruiters kunnen kandidaten direct in contact brengen met je bedrijf. Ook zijn er meer analyse mogelijkheden.

Ik raad je aan pas (eventueel) een “Premium Careers Page” te kopen als je ruime ervaring hebt opgedaan met je company page.

Tab Products

 

Hier kan je producten en diensten toevoegen.  LinkedIn heeft dit eenvoudig in elf stappen verdeeld. Ik raad je ook een filmpje toe te voegen en natuurlijk mag de link naar je homepage niet ontbreken.

Als je je product hebt aangemaakt, kan je zien hoe vaak het product is bekeken.

 

Wijzigingen aanbrengen

 

Wil je je bedrijfsprofiel wijzigen? Klik op Admin tools en dan Edit. Wil je een product wijzigen? Bekijk het product en ga dan naar tools en dit.