masjo.online

Denk goed na wat je zegt op Social Media

By 19 november 2013One Comment

Beetje jammer dat Trijntje Oosterhuis de ellende van anderen gebruikt om zichzelf te promoten.

Foto 19-11-13 om 11.42

Trijntje Oosterhuis geeft gul aan de slachtoffers van orkaan Haiyan op de Filipijnen. Voor elke like op haar Facebookbericht beloofde ze 1 euro over te maken naar giro 555. Toen het aantal likes richting de 200.000 ging, verdween de oproep op Facebook en Twitter.

En vanochtend volgt dit bericht.

Foto 19-11-13 om 11.43

Belofte maakt schuld of niet?

En wat misschien nog wel het ergste van alles is, is dat Trijntje met deze actie zelf geld heeft verdiend. Trijntje deed haar oproep namelijk gisteren via het platform van SOL United. SOL (dat staat voor Social Opion Leaders). De complete bestaansreden van SOL utd. is het verkopen advertenties. Hoe meer bezoekers een artiest trekt, hoe beter het is voor SOL en de artiest. Tja en de pagina’s van Trijntje zijn gisteren echt best wel heel erg goed bekeken.

Volgens MWNW ontvangt Trijntje 50 procent van de netto opbrengsten van de advertenties. En als we even een simpel rekensommetje uitvoeren komen uit op 250.000 views x 35 euro / 1000 / 2 = 4375 euro. Dat is niet slecht, voor een beetje facebooken en twitteren. Nu is deze berekening natuurlijk niet 100% zuiver (bijvoorbeeld: tarieven uit 2012, dus eigenlijk kan het alleen nog maar meer worden), maar vast staat in ieder geval wel dat Trijntje er een aardige duit aan overhoudt.

One Comment