De Regels van Facebook Aanbiedingen.

In september 2012 is het voor pagina’s met meer dan 400 likes mogelijk om een aanbieding te verspreiden via Facebook. Zo kan een bedrijf eenvoudig kortingen aanbieden aan specifiek mensen op Facebook. Gebruikers kunnen eenvoudig gebruik maken van een aanbieding zodra deze in het nieuwsoverzicht verschijnt of als de pagina van het bedrijf wordt bezocht waarop de aanbieding is geplaatst. Je ziet de eerste aanbiedingen al in de nieuwsoverzichten verschijnen, daarom is het goed om even de regels aan te geven voor een aanbieding.

Er zijn dan drie typen aanbiedingen beschikbaar, ‘Alleen in winkel’, ‘In winkel & online’ en ‘Alleen online’. Aanvullend hierop is het mogelijk om een streepjescode in te voeren van 12 tot 13 cijfers. De eerste keer dat deze mogelijkheid wordt uitgeprobeerd is dit nog gratis maar daarna moet er een budget worden ingesteld. Het te betalen bedrag is gebaseerd op het aantal mensen die de aanbieding moeten ontvangen, minimaal 5 euro. Een aanbieding kan op elk moment worden stopgezet.

Facebook is wellicht niet de geschikte plaats voor elk type aanbieding en uitsluitend jij bent verantwoordelijk om te bepalen of Facebook het juiste forum is voor je aanbieding. De volgende beleidsregels zijn van toepassing als je het hulpmiddel van Facebook gebruikt voor het maken van een aanbieding:

1. Hou je aan de wet.

Je moet ervoor zorgen dat je aanbieding voldoet aan deze voorwaarden en aan alle toepasselijke wetgeving en regelgeving. Aanbiedingen zijn onderworpen aan een groot aantal regelgevingen (bijvoorbeeld korting op alcohol gericht op minderjarigen): neem contact op met een expert als je niet zeker weet of je aanbieding voldoet aan de toepasselijke wetgeving.

2. Complete Voorwaarden

Als er beperkingen gelden voor je aanbieding (bijvoorbeeld een einddatum of beperkingen bij het gebruik) moet je deze beperkingen kenbaar maken aan gebruikers door deze te vermelden in de voorwaarden van je aanbieding.

3. Jij bent verantwoordelijk in geval van fraude

Alleen jij bent aansprakelijk voor onjuiste afhandeling, fraude of andere kwesties die voortvloeien uit de verspreiding en/of het gebruik van je aanbieding.

4. Communiceer met partners.

Als je aanbieding bij een ander bedrijf kan worden gebruikt, is het jouw verantwoordelijkheid om contact te onderhouden met het deelnemende bedrijf.

5. Geen cadeaubon / waardebon

Je mag het hulpmiddel van Facebook voor het maken van een aanbieding niet gebruiken om een overeenkomend bedrag van een cadeaubon of waardebon aan te bieden.

Bekijk hier een film van Facebook zelf.

[notice]Bron: https://www.facebook.com/page_guidelines.php[/notice]