Berichten aanmaken in WordPress

Om een nieuw bericht aan te maken gaat u in WordPress naar ‘Berichten’ en vervolgens naar ‘Nieuw Bericht’. In het eerste tekstveld voert u de titel van het bericht in. In het tekstveld onder de titel kunt u de inhoud van uw bericht plaatsen.

Vlak onder de titel zien we wat de url van het bericht gaat worden. Dit is de link die bezoekers in hun adresbalk kunnen invoeren om het bericht te lezen. Deze url wordt standaard gegenereerd op basis van de eerste invoer in het titelveld. U kunt het laatste deel van de url wijzigen door op het gemarkeerde deel te klikken. De url is, net als de titel, een belangrijke factor binnen zoekmachine optimalisatie.

Concepten en gepubliceerde berichten

In het rechterdeel van het scherm zijn een aantal handige opties beschikbaar. ‘Opslaan als concept’ is een handige functie om het bericht op te slaan, zonder dat deze zichtbaar wordt op de website. Als u dan een ander moment verder wil werken aan een bericht, is deze altijd terug te vinden onder het kopje berichten.

Conceptberichten zijn niet zichtbaar op de website, omdat het bericht nog niet is gepubliceerd. Wel is het mogelijk om een voorbeeld weergave te bekijken, door op het knopje ‘voorbeeld’ te klikken. Het voorbeeld is alleen beschikbaar als u bent ingelogd. Een normale bezoeker krijgt deze voorbeeldweergave dus nooit te zien.

Als u klaar bent met het bericht, dan kunt u het bericht publiceren door op ‘Publiceren’ te klikken. Het bericht wordt dan zichtbaar op uw website.

Nieuw_bericht_toevoegen_‹_Pecservice_—_WordPress