Barry Feldman deelt 7 manieren met ons om meer te halen uit LinkedIn Groups.

Advies:  LinkedIn Groups is een beetje als een forum, waar je kan verbinden en discussiëren met gelijkgezinden. Het is een ideale plek om advies te krijgen over verschillende onderwerpen. Hier zal je vaak experts vinden. Neem bijvoorbeeld de Linkedin groep Freelance Opdrachten, waar freelancers met elkaar discussiëren over het ondernemerschap en elkaar verder helpen.

Status:  Geef ook eens advies. Een van de mooie dingen van sociale netwerken is de mogelijkheid om kennis uit te wisselen en dat kan je ook zelf doen. Zo laat je zien dat je weet waar je over praat, en kan je je status als expert verstevigen.

Content:   Als je op zoek bent naar nieuwe ideeën of inzichten om iets over te schrijven, gooi dan eens een balletje op. Twee weten meer dan een, dus voor je het weet heb je de meest prachtige ideeën en tips voor nieuwe content.

Kennis:   Op LinkedIn Groups zitten de mensen die met een bepaald onderwerp professioneel bezig zijn. Je zult zeker nieuwe dingen leren en opsteken. “LinkedIn Groepen is veel meer dan ‘een digitale telefoonklapper’ en biedt waardevolle kansen en mogelijkheden.”

Bezoeken:  Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je eigen website of blog gaat lopen spammen, maar als je in een opmerking een referentie naar je eigen site kunt maken die waardevolle informatie bevat in die discussie, is daar niets mis mee.

Klanten:    Een mogelijk, en waardevol, gevolg van nummer 2: als je laat zien wat je weet en wat je kunt, zullen mensen graag met je in zee gaan als ze jouw skills nodig hebben.

Mogelijkheden:  Professioneel netwerken vertaald zich niet perse alleen in klanten en referenten. Als je laat zien wat je kunt en wat je weet, wordt je misschien wel gevraagd om een keer ergens te presenteren, te bloggen of geïnterviewd te worden.

[icon_list type=”info”] bron [/icon_list]